Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Claudia - 22 maj 2010 09:20

Blir inte riktigt klok på det jag ser, varför sminkar man barn i en modellagentur?

Det är ju inte så att dom kommer att göra reklam för smink precis...vem vill se en 5-åring starkt sminkad i en ljusblå färg runt ögonen? Jag vet att jag inte vill se det ivarjefall och jag vill inte se min 10-åriga dotter sminkad på det viset.

En 9 årig flicka likaså, vansinnigt sminkad i ljusblå färg och hennes läppar är röda med glans. Vilken 9 årig tjej ser ut på det viset, jag har då aldrig sett någon på det viset.

Sen såg jag en liten flicka på 7 år starkt markerad med svart färg runt ögonen, det ser ju inte normalt ut...hon är säkert hur söt som hellst utan smink på det viset.

Min dotter som också är med i agenturen tycks vara den ende som bara har ytterst lite smink på sig, man ser det knappt...hon fick lite brunkräm o puder i ansiktet så att bilderna ej blir blanka på hennes ansikte samt ytterst lite maskara för att hennes ögonfransar skulle synas lite. Det tycker jag är helt okej!

Men dom andras dockansikten med överdrivet smink ser ju konstigt ut.


Ja alla tycker vi nog annerlunda, men jag vet att jag godkänner inte att man spacklar min dotter på det viset...då hon ingen sminkreklam kommer att göra i sin ålder. När hon blir äldre kan dom få göra det...men inte nu.

Den 30:e skall hon in och bli fotograferad igen, denna gången blir det med en fotograf jag velat ha...då jag ej blev så jätte nöjd med förra.

Bli det fint väder så skall bilderna tas ute...

Inga bilder tas utan min närvaro, som vårdnadshavare kräver jag detta då min dotter bara är ett barn och jag är rädd om henne.

Hon själv tycker det hela är jätte roligt, detta är hennes grej och så länge hon tycker på det viset så kör vi det hela.


 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Hur ofta är du här inne?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång varannan dag
 Flera gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 2 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 3 gånger i månaden
 2 gånger i månaden
 1 gång i månaden
 När jag hinner och kan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besökare

Arkiv

Kategorier

Länkar

Ink Jucie


Ovido - Quiz & Flashcards