Alla inlägg under maj 2010

Av Claudia - 31 maj 2010 06:17

Igår fotograferades min dotter på den agenturen hon är medlem i för andra gången sedan hon började där i Februari, en gammal vän var där när vi kom som jag inte sett på länge och hennes dotter skulle också bli fotogaferad innan min skulle det.

Det blev mycket skratt i väntrummet och fast vi var där längre än sist så gick tiden himsklans fort.

Jag fick min vilja igen om att jag inte ville att dom skulle sminka min dotter som dom sminkat några barn, som jag sett på deras hemsida och ogillar skarpt.

Tycker att dom har tillräckligt med små dockor på sin hemsida och ville att dom gjorde något annat på min dotter. Vilket dom gjorde och helnöjd blev både jag och min dotter.


Hon fick en lätt sminkning som knappast syns och en fjäril på kinden.

Fick många bra bilder på henne denna gången, märks att hon tycker detta är roligt.


Av Claudia - 30 maj 2010 09:21

Min son har en kompis som ibland fått sova över hos oss, vilket oftast lett till att jag inte fått sova den natten han är här och vi har blivit oväns pga detta några gånger då jag inte accepterar att jag skall bli lidande pga att grabben inte tycks kunna respektera hemmets regler.

Jag får inte sova på natten, han diskuterar emot mina regler i hemmet för min son och han försöker ställa egna krav...i mitt hem.

Då vi blivit oväns, då jag blivit förbannad på honom...har han bett om ursäkt för sitt beteende och varit på väg att visa framsteg då han varit här.

Men inom kort sker det hela igen och lite till...

I fredags kom han, han ville fixa min sons dator och jag förbjöd honom inte att göra det. Då den då kunde gå bättre och snabbare.Men det var ju inte så att vi hade bett honom om att göra det, utan det var han själv som ville göra det.

Han frågade om det gick bra att han sov över, vilket han fick och så meddelade jag grabbarna att vara tysta på natten då jag skulle upp tidigt nästa dag.

Min dotter skulle ha fotbollsmatch på förmiddagen.

Grabben sticker hem om då han glömt en CD som han behövde till datorn, under tiden åt jag och mina barn mat här hemma. När han kom tillbaka undrade han om det fanns mat till honom med...så jag ställde mig och fixade mat till honom.

Under kvällen pratar jag och min son om något, då jag hör grabben yttra sig om att min son själv skulle bestämma...wow...där höjde jag tonen åt honom, då vi bråkat om detta tidigare. Mitt hems regler är mitt hems regler, min son har sina uppgifter att sköta i hemmet och jag vill då inte veta av igen att ett annat barn försöker göra klart för mig att det är något min son själv bestämmer.

Gick och lade mig kl 22.00, kände mig trött och visste att jag skulle behöva min sömn för morgondagen. Men ack, då var det igång igen...höga toner och ingen hänsyn visades att folk låg och sov i hemmet. Dom gick ut med hundarna vid midnatt och kom in babblande så att man blev väckt igen efter att ha lyckats somna om. Yrvaken som jag va frästa jag till och sen gick dom ut igen.

Va????? När jag förstod att dom hade gått ut igen gick jag upp och tittade vad klockan va, den va 00.30...och dom hade gått ut igen.

Min son som är 17 år gammal vet att jag ogillar att han är ute i samhället mitt i natten en helgdag, då det har hänt en del saker i samhället och han har Asperger Syndrom. Varför gick han nu ut då?

Sin mobil hade han lämnat hemma, så jag försökte nå dom på hans kompis mobil...men ingen svarade, den hördes inte här hemma, så jag visste han hade den på sig. Min sons kompis som är 19 år gammal lägger jag mig inte i om han är ute sent på natten, får han göra det för sina föräldrar så kan jag inte lägga mig i det så...men min son får inte och då jag vet hur min sons kompis är, så kan jag ju tänka mig att han övertalat min son att han ville till MAX och nattäta där.

En timme senare kom dom hem, fly förbannad var jag och dom åkte i sängs direkt. Jag drog ut internets-sladden, vilket jag vet är deras "värld" och min son vet vad det betyder.

Jag hörde honom säga till sin kompis: "Din vilja ställer till med problem!"

Han har så rätt så...samtidigt som hans kompis vet hur lätt min son är att övertala med tjat om det man vill.

Nästa dag, trött som ett as va jag...fått 4 timmars sömn bara och fick bita ihop samt bege mig iväg med lillan. Precis innan vi gick vaknade ju min sons kompis, vid ett tillfälle ville han ha hjälp av mig och jag hade inte tid.

Då kläcker fanskapet ur sig: "Du är precis som mamma, har aldrig tid!"

Wow...inte nog med att grabben hållet mig vaken halva natten, han hade dragit ut min son i samhället mitt i natten...råga på allt tycker han att jag skall ha tid övers att hjälpa honom med en sak när jag inte har tid övers till det.

Såklart fräste jag till och gjorde klart för honom att jag dagen innan berättat att jag skall iväg med min dotter nu på morgonen, så han visste att jag ingen tid övers hade för hans problem.


Senare på dagen då jag pratar med min son om allt som hände så fick jag veta att hans kompis inte hade bjudit honom på någon mat på MAX, utan han hade fått smaka några pommes av honom. Jag känner hur jag bubblar upp av ilska, fanskapet ville ha mat hos oss och jag står o lagar extra till honom. Han har alla gånger fått använda strömmen gratis här hemma och den senaste tiden har jag bett om matpengar då jag inte har råd att försörja honom.

Innan han åkte hem denna gången hade han inga matpengar till mig, jag sa åt honom att ta den nästa vecka då...ville mest bara bli av med honom.

Sen fick man veta att grabben inte hade tagit ut pengar till bussresan hem, ville låna av oss och jag vägrade ge honom några av mina pengar. För jag anser att han kunde tagit ut pengar då han var ute på natten och åt på MAX.

Han gick till slut och skulle ta ut på bankomaten...för att åka hem.


Nu räcker det för min del, aldrig mer han får sova över här, aldrig mer han får äta här...jag har fått nog.

Vi har bråkat om detta flera gånger tidigare, men hans uräkter hjälper ju inte...det sker igen och det är jag som blir lidande av det.

Jag var totlat förstörd den dagen jag bara fått sova 4 timmar, fick kämpa som ett svin för att hålla mig vaken och får sen veta att min son fått titta på honom medans han åt på MAX en tid som min son inte fick lov att befinna sig i samhället, bara för att han va sugen på MAX-mat.

Nej tack...men grabben skall ha jävligt klart för sig att jag vill ha 100 kr av honom för strömmen han använt här hemma och maten han fått som han inte betalt för än. Sen kommer alla hans ursäkter inte att bita på mig längre, för jag vet att dom inget värde har och det kommer att ske igen.


Av Claudia - 29 maj 2010 14:29

Gick på loppis med min dotter efter hennes fotbollsmatch som slutade med att hennes lag vann med 8-0, lillan fann lite fina kläder som hon köpte med sina egna pengar och lite annat smått.

Jag själv fann en jacka, har gått runt med en vinterjacka en tid nu...då jag ingen annan haft som passat mig.

Men medans vi går runt på loppisen så ser min dotter sin lillasyster stå vid ett träd, helt ensam? Såg mig om lite, men fann ingen av hennes föräldrar i närheten.

Lillan gick fram till henne...glad över att träffa henne igen.

Sen såg man mamman komma gående hemifrån, min dotter ville gå undan...men såg på mig att det var okej att hon stod kvar hos sin lillasyster fast mamman kom.

Jag själv höll mig på avstånd, men höll ett öga på min dotter.

Efter en liten stund kom lillan till mig och vi gick vidare på loppisen...men inombords kokar jag av ilska. Den satans jävla fruntimmer har verkligen sårat min dotter med sitt beteende mot henne och att hon inte får träffa sin lillasyster normalt längre pga det hon vet är lögner från pappans sida.

Inget berättade hon för oss att dom hade blivit ihop igen, utan hon bara tystnade och vi fick veta det från annat håll. Kvinnan visar tack o lov inget negativt mot min dotter då dom träffas på ute i samhället och pappan inte är i närheten.

Annars behandlar hon min dotter som luft när han är i närheten.

Dom är så jävla falska...

Pappan brukar glo när han ser mig ute i samhället och hans kvinna inte är i närheten, men så fort hon finns där vid hans sida så tittar han inte...tycker fan han kan sluta upp att titta på mig över huvud taget, för jag vill ej veta av det falska fanskapet som påstår att han inte tror att våran dotter är hans dotter inför andra fast det finns bevis redan från hennes födsel.


Nåväl, lillan är glad...på fotbollsmatchen i förmiddags vann hennes lag, hon fann billiga saker på loppis som hon kunde köpa och så fick hon chansen att träffa på sin lillasyster.


Nu måste jag få i mig lite kaffe, känner mig totalt slut...måste hålla mig vaken, 4 timmars sömn sätter sina spår på en...men vill hålla mig vaken än så länge och lägga mig tidigt ikväll.

Av Claudia - 29 maj 2010 06:28

Fick sova ca 4 timmar inatt pga min son och hans kompis som sov över.

Dom båda vet att här är lyhört, att dörrarna till min sons rum inte stänger helt då dom är skjutdörrar och lägenheten är halvt om halvt handikappsanpassad.

Men än då så slår det oftst inte fel när min sons kompis sover över här, att jag inte får sova ordentligt på natten pga att ingen hänsyn visas för dom som vill eller behöver sova.

På köpet gick dom ut i samhället vid kl 00.30, för att kompisen ville nattasnaska på MAX och min son följde med. Fast jag sagt tidigare att jag igillar detta skarpt, då min son bara är 17 år gammal och det har hänt en del saker i samhället på helgerna på nätterna. Människor har blivit misshandlade utav ingen anledning alls...

Båda grabbarna har AS, dom ser och beter sig lite udda...lätta offer för fulla som känner för att kacksa sig mot andra.

Kompisen är 19 år gammal, jag lägger mig inte i om han får vara ute vid den tiden på helgerna här i samhället...det enda jag vet är att jag vill inte att min 17 åriga son gör det.

Det blir oftast problem när den gabben sover över här, antingen får jag inte sova på natten eller så måste jag diskutera vårt sätt att leva i denna familjen.

Grabben kan ha problem med det här att min son inte får göra allt som han får göra, att så gör dom inte hemma hos honom...o.s.v. Det kan driva mig till vansinne, då jag har förklarat för honom att alla är vi olika och det här gäller i denna familjen. Ändå utsätter han mig för det och förstår inte varför, tills jag höjer tonen om att så är det här och sen tiger han.


Åter igen har jag blivit utsatt för en jobbig natt, blivit förbannad och känner mig nu helt slut. Men måste upp och måste se till så att min dotter kommer på sin fotbollsmatch idag. Medans grabbarna kan ligga och sova halva dagen...


Blir nog en tidig kväll för min del, men fram tills dess måste jag härda ut och efter forbollsmatchen kommer jag att ta mig ett snack med min son om han och hans kompis beteende. Nu räcker det för min del...fast jag sagt ifrån om det flera gånger innan visas fortfarande ingen hänsyn till det jag sagt och jag vägrar utsätta mig för detta fler gånger.

Av Claudia - 28 maj 2010 11:07

Pengar tirllar in på kontot, man känner sig jätte glad...

Sen skall räkningarna betalas, det är då man känner hur glädjen inom en försvinner.

Denna månaden blir tuff...då lillan skall in och bli fotograferad. Resan fram och tillbaka kommer att kosta typ 250 kr, väntar på svar från chefen om bilderna kan sättas på räkning och skickas till mig när jag kunnat få ihop 900 kr.

Vi måste ju äta med denna månaden, vi är 3 pers och  hundar...allt jag hade kvar efter räkningar blev betalda var 2000 kr och då har jag inte betalt en räkning som jag bett om att få uppskov på.

Jag kan ej skuta upp tiden för fotograferingen, lillan kommer ge mig ett helvete och att vara modell är hennes dröm. Såklart kostar det att bygga upp sin portfolie...det är det värt.

Okej, lika bra att bita ihop och se glad ut...pengar växer inte på träd och man får göra så gott man kan med dom man har.

Av Claudia - 27 maj 2010 06:28

Igår när min dotter kom hem efter att ha lekt med några klasskompisar berättade hon att hon hade sett sin pappa med hans senaste familj, han körde en röd bil utan tak och hon ville gå fram till honom samt fråga varför han skiter i henne.

Vilket hon inte gjorde...men tanken fanns där och viljan finns där. Men samtidigt så vågar hon inte riktigt göra det.

Tycker det är sjukt att en 10-åring skall leva med sådana tankar inom sig, men jag kan inte tvinga honom att bry sig om henne eller att träffa henne när han själv inte vill göra det.

Sen den där kvinnan han har barn ihop med nu, hmm...vid ett tillfälle då det var slut mellan dom lät hon min dotter få träffa sina halvsyskon och när dom blev ihop igen tvärnitade allt. Min dotter får inte träffa sina halvsyskon längre och varken hon eller hennes halvsyster som älskar henne så förstår det hela.

Samtidigt så får min dotter höra av andra barn som känner dom och varit o hälsat på dom hur hård och sträng hennes pappa verkar, att dom sett pappan och mamman göra saker inför deras ögon som är mycket opassande.

När hon möter honom ute ser hon med sina egna ögon hur han behandlar henne som luft.


Vad jag inte kan förstå är att det är ju våran dotter han sårar, vad har hon gjort för att förtjäna detta? Att hon föddes? Ja, det var ju han som ville ha barn och till o med anklagade mig för att ta något skydd bakom hans rygg bara för att jag var svårbefruktad. För att sen när hon finns till behandla henne som luft.

Jag har till o med fått veta att han tror inte att det är hans dotter, fast ett faderskapstest utfördes vid hennes födsel och ingen annan kandidat fanns där för att fastställa det. Gjordes för att han önskade det och jag inget har att dölja.

Ändå påstår han detta!


Trist, men sant.


Av Claudia - 26 maj 2010 13:41

En kåt make hjälper sin fru med ett ett lösenord till datorn. Han knappar in: "MIN_SNOPP" Frun faller i skratt när datorn poppar upp felmeddelandet :
"ERROR: NOT LONG ENOUGH"

Av Claudia - 26 maj 2010 13:37

”Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp.  Det handlar om att glida in sidlänges med en choklad- kaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt  utsliten, skrikande ’Vilken häftig resa!’”

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Hur ofta är du här inne?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång varannan dag
 Flera gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 2 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 3 gånger i månaden
 2 gånger i månaden
 1 gång i månaden
 När jag hinner och kan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besökare

Arkiv

Kategorier

Länkar

Ink Jucie


Ovido - Quiz & Flashcards