Alla inlägg under oktober 2010

Av Claudia - 29 oktober 2010 14:38

Känns helt underbart att det äntligen är helg...just den här känslan har jag saknat, för då man var arbetslös såg alla dagar likadana ut. Kvittade om det var vardag eller om det var helg...

När man har ett jobb eller går en utbildning, det är då man känner att Fredag är en speciell dag. När man stiger upp tidigt på mogonen vet man att nästa dag kan man sova längre, efter arbetstiden/skoltiden vet man att nu är det helg och man kan ta det lugnt samt göra det man vill.

Som arbetslös och ensamstående 2-barnsmamma på heltid tänker man: Jaha, helg och barnen hemma hela helgen...suck!!

Nu tänker man: Goooooooott...det är helg!!

Känns som ett mer postivit tänkande nu...


Önskar er alla en trevlig helg!

Av Claudia - 26 oktober 2010 16:56

Där gick man lugnt på Gågatan tills man kom typ halva sträckan och vem ser man inte om inte Gryningspyromanen i full fart med att skälla ut en polis som baa sköter sitt jobb.

Visst, jag kan tänka mig att han tycker att det är störigt att 2 poliser följer honom vart han än går...men alltså ärligt talat...han vet ju varför.

Att stå på Gågatan och skika och ha sig mot en polis gör ju inte saken bättre för honom...

Den unga stackars polisen gör ju bara det den blivit tillsagd att göra...han gör sitt jobb. Order...tror att om han hade fått slippa snubben så hade han nog mer än gärna sluppit honom.


Får hoppas Gryningspyromanen håller sin irritation där den var på Gågatan och att ingen blir utsatt för honom inatt bara för att han är arg.

Av Claudia - 26 oktober 2010 05:47

Då är det tisdag idag, får se om denna dagen går bättre än gårdagen...lillan lyckades ju få i sig något i söndags som gjorde att hon fick ont i magen. Hon stannade hemma från skolan igår och under dagen fann jag boven i det hela. Godis!!!

Det fanns laktos i något hon åt i söndags och direkt regerade hennes mage.

Jag vet att hon inget sådant åt igår och magen lugnade sig under dagen...men tyvärr missade hon fotbollsträningen pga det hela.


Måste kontakta a-kassan, då jag upptäckte igår att min sista vecka som arbetslös vill inte registrera sig ordentligt på deras hemsida...arbetsförmedlingen har ju meddelat att jag inte är inskriven hos dom längre och jag misstänker att något gått lite snett i det hela. För jag skall ju ha för den veckan jag va arbetslös...

Efter utbildningen idag skall jag se om jag hinner bege mig till Åhlens och hämta ut ett paket som väntar på mig där.


Känner mig seg idag, men det är ju inte så konstigt...somnade sent igår.

Har druckit mitt morgonkaffe, tagit mig en dusch och skall snart väcka barnen.

Håller tummen för att lillans mage skall vara bra idag...


Önskar er alla en trevlig tisdag!

Av Claudia - 25 oktober 2010 07:11

Kom att tänka på en sak som hände igår på FB och som går över mitt förstånd lite.

Via några av mina vänner där inne har jag sett att vi har en gemensam bekant som jag inget vill veta av, då och då ser jag henne göra sin kommentarer eller inlägg hos vännerna. Stör mig bara jag ser henne...

Så för att slippa detta blockade jag henne, på så vis kan jag ju inte se när och vad hon skriver till våra gemensamma vänner. Lika så gäller ju för henne angående mig, men det va ju inte syftet bakom mitt handlande...utan jag ville bara slippa se henne.

Inom kort ser jag en gemensam bekant svarar 3 personer på en gång, först mig, sen henne och sen en tredje person. När hon skriver till henne så ser jag: Oj, lite gnabb mellan dig och "mitt namn" =(...

Jaha...inte så svårt att lista ut att hon beklagat sig om att jag blockade henne.

Men sen undrar man ju utav vilken anledning hon beklagar sig? Hon vet ju att jag inget vill ha med henne att göra, sen att jag väljer att blocka henne för att slippa se henne är ju mitt egna val...eller stör det henne att hon nu inte kan läsa vad jag skriver till våra gemensamma vänner???

Har aldrig blivit klok på den människan, kommer nog aldrig att bli det i heller...men vad gör i mitt liv har hon inget med att göra och jag är inte ett dugg intresserad av att läsa om hennes liv eller se vilka gemensamma vänner vi har samt vad hon skriver till dom.

Stör detta henne så får hon uppsöka hjälp och egna sig åt sitt egna liv istället för att hålla koll på mitt liv.

I detta fallet är jag extremt långsint, kommer aldrig glömma eller förlåta henne för det hon gjort mot oss...speciellt mot min dotter. För inte allt för länge sedan sade jag åt henne att hålla sig så långt borta från min dotter som hon någonsin kunde, jag vill ej veta av att hon befinner sig i närheten av min dotter igen...då hon aldrig tycks lära sig att tänka sig för vad det är hon gör och säger mot och inför ett barn.

Våran gemensam bekant som skrev om gnabbet mellan oss har jag inte pratat med så om det hela, för jag tycker inte att personen har så med det att göra och samtidigt vill jag inte ta det nått litet ens på nätet.

Får bli när vi träffas en dag, men bara om att jag inget vill veta av den tjejen och förstår inte varför hon stör sig på att jag blockat henne.


Förhoppningsvis skaffar hon sig ett egent liv snart, tvivlar starkt på det...då 9 år gått sedan första tabben hon gjorde mot oss och ingen förändring skett än.



Av Claudia - 25 oktober 2010 06:51

Denna veckan startade inte bra, lillan mådde illa igår när hon gick och lade sig...illamående fanns kvar på morgonen. Hon måte stanna hemma från skolan...

Jag vet inte vad hon har ätit igår då hon inte va hemma eller om besväret beror på något annat. Förra veckan va vi hos doktorn, hennes värden är bra och vi skulle kolla om det berodde på Laktosen i mjölkprodukterna. Veckan gick bra fram tills nu...

Kaffekokaren är isönder, dags att inskaffa sig en ny...suck! Jag klarar mig inte utan mitt morgonkaffe.

Ringde till min utbildning, förklarade att jag kommer ingenstans idag och får ringa försäkringskassan sen när dom har telefontid. Samtidigt tog jag mig ett snack med läraren om hemuppgifterna man fått då vi fick vara lediga torsdag och fredag då lärarna va på nån utbildning eller något. Jag fixade inte uppgifterna och behöver någon som går igenom det med mig.

Han skrattade i luren och sa: Såklart du inte fixade dom, du är ju helt ny i banan...inget att hänga upp sig på. Meeeeeeeeeeeeen, det är ju just det jag gjort...hängt upp mig på det, haft ont i magen pga det hela helgen och känt mig orolig. Så skrattar han åt mig??!!!

Hmm...

Hela min helg blev förstörd pga detta och det roar honom att jag är orolig för att jag inte klarade av uppgifterna.


Lillan ligger i sin säng, sonen min skall snart iväg till sin skola...sen får jag...ja...ta det lugnt här hemma denna måndag morgon.

Av Claudia - 21 oktober 2010 06:34

Ja, det här med att studera hemma är ju inte min starka sida precis.

Vill minnas då jag gick på Komvux 2001-2004 att man hittade alltid på annat man kände måste göras bara för att man inte ville sätta sig ner och plugga.

Hmm...

Skall försöka att inte tramsa mig idag, måste ju bli klar med hemuppgifterna innan måndag och det är en hel del hemuppgifter jag måste göra.


Önskar er alla en trevlig torsdag!

Av Claudia - 20 oktober 2010 12:15

Kanon, halv dag idag...ledig torsdag och fredag pga att lärarna skall på något dom dagarna. Visst, kan va trevligt att vara långledig...men inte för mig just nu.

Jag startade utbildningen i måndags, fastnar jag nu kan jag ingen fråga om hjälp.

Nåväl, har fått lite hemuppgifter att göra tills på måndag...såg att det va en del uträkningar och jag kan jag bara hoppas att jag fixar det.

Det är liksom uträkningar jag inte sysslat med tidigare...


För övrigt, drygt att sitta och läsa hela tiden...speciellt när jag inte vet om alla verktyg och deras namn o.s.v Men medans man är på utbildningen kan man ju alltid fråga sig fram...

Folket som finns där är jätte trevliga, skämtsamma och man trivs tillsammans med dom.   

Det gör så mycket för en nybörjare...


Tar en paus, får snart ta en titt på uppgifterna jag skall göra.

Av Claudia - 19 oktober 2010 05:11

Vaknade långt innan jag skulle gå upp, låg och vred o vände mig tills jag gav upp.

Varför ligga kvar när jag ändå inte kan somna om?

Så det fick bli lite tidig morgonkaffe och en stund vid datorn.


Igår började jag på min utbildning, allt snurrade efteråt...hur fan skall jag fixa detta? Jag är ju helt ny i banan, medans dom andra där har antingen gått gymnasie i området tidigare i sina liv eller sysslat nått smått med det i sina liv.

Tog med mig böckerna hem igår, men hann aldrig sitta med dom vilket jag hade tänkt jag skulle göra för att se om jag kunde bli nått litet klokare på det hela.

Får göra ett nytt försök ikväll...

Börjar kl 07.00 idag, slutar egentligen kl 16.00...men hur det blir med den saken idag återstår att se då lillan min måste till läkare kl 13.20 och jag vet inte hur lång tid det hela kommer att ta. Hinner jag lämna henne på fritid och ägna nån tid på min utbildning så gör jag såklart det.


Barnen sover, skall väcka dom kl 06.00...fixa och dona och ha mig fram till kl 06.45 Sen beger jag mig iväg...


Igår kontaktade en kusin mig från Tyskland, hade varit bra för henne att ta reda på alla fakta innan hon diskuterar med mig om mitt beslut angående mina biologiska föräldrar samt min syster. Kontakten mellan oss va inte långvarig och jag bröt den inom kort. Har varken tid eller lust att sitta och förklara varför jag valde att bryta kontakten med min biologiska familj.

Det som hände för 4 år sedan kommer jag aldrig att glömma, det min biologiska far har hållet på med efteråt kommer jag aldrig att glömma...så tycker någon att den har rättigheten att yttra sig om det och nedvärdera mitt beslut, kan ju ta och hålla sig borta från mig och mina barn.

Vi har det så bra nu och jag har till avsikt att fortsätta på det viset.


Nej, om man skulle ta och göra sig i ordning innan det är dags att väcka barnen här hemma.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Omröstning

Hur ofta är du här inne?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång varannan dag
 Flera gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 2 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 3 gånger i månaden
 2 gånger i månaden
 1 gång i månaden
 När jag hinner och kan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besökare

Arkiv

Kategorier

Länkar

Ink Jucie


Ovido - Quiz & Flashcards