Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Claudia - 25 juni 2010 09:41

Igår drog man ut en tand på min dotter, sedan en tid tillbaka har hon haft en inflamation bakom en mjölktand som ej velat ge med sig fast hon gått på en pencilinkur. Man hoppas nu att det skall bli bättre, annars måste hon gå på en ny pencilinkur.

Men jag skrev om det hela på min FB, där jag brukar berätta smått om allt som sker i våra liv.

Häromdagen blev min dotter utsatt för mobbing på nätet, igen...av en viss J och S från hennes klass. S körde även med en inspelningsmeddelande på msn som jag hörde och därefter gick jag igenom historiken som alltid varit inkopplad på min dotters msn. Jag kontaktade S mamma, inte för att jag tror att hon kommer att lösa detta då S inte sitter vid nån dator hemma...utan det hela sker hos en kompis dator.

Som i detta fallet hemma hos J...

Hon vill egentligen förbjuda barnen att ha msn, men hur skall hon kunna hindra dom från att ha det då dom aldrig sitter vid en dator hemma???

Men förhoppningsvis har hon tagit sig ett snack med S, som i sin tur vet att jag tar kontakt med hennes föräldrar då sådant sker.

Sen blockade jag dom som hållet på mot min dotter, förbjuder henne att godkänna dom som vänner på nätet igen och tycker att nu får det fan vara nog.

En lärare från skolan som jag har på min FB, har följt alltihop...hon har alla banen på sin vännerlista och är väl medveten om vilka barn allt gäller.

När A fyllde år gratulerade hon henne, men gjorde en inställning så att jag inte skulle se det...problemet var att hon tog bort sin bild o namn på sina kommentarer på min sida med.

När jag frågade henne hur hon hade gjort det gick det en stund, sen dök hennes bild o namn upp igen och jag såg även på A:s sida att hon hade gratulerat henne.

Sen skyllde hon på spöken, att hon inget hade gjort så...ja ja...precis som om jag inte fattar. Men jag struntade i vilket, baka kommenterade att hon måste ha gjort en viss inställning då hon skrev till A. 

Ooops!!! Tror du hon förstod att jag fattade?? Strunt i vilket...

Men efter mitt inlägg om att min dotter fått dra ut en tand kom en tycker synd om henne kommentar från läraren, där kunde jag ej låta blir...

Att en tand blir utdragen tycker man synd om henne, men att hon blivit utsatt för mobbing i ett år nu...där tycker man inte synd om henne. Utan bara följer händelseförloppet i lugnan ro och lämnar små kommentarer som: Är det det A eller J? Är det några jag känner? O.s.v

Så nu såg jag rött...

Såklart svarade hon inte direkt, jag tog bort henne som vän och såg att hon inom kort ville bli vän med mig igen. Då fick jag ett privat meddelande av henne där hon så gott som ber om ursäkt för att hon inte förstått allvaret i det hela, att hon tycker mycket bra om min dotter och har försökt ta tag om problem som min dotter tagit upp md dom i skolan. Det har verkat bra en tid, sen har nått nytt skett och min dotter har sagt ifrån.

Hon har nu tagit bort dom barnen som varit dumma till henne, förutom J...hon fyller väl snart år och hon skall väl klämma ur ett gattis till henne först.

Vad vet jag?

Vi skrev en del till varandra via privata meddelanden, hon vet att A och J kan vara riktiga....men blev förvånad över att S oxå hållet på. Misstankar går att hon bara hängt med utan att veta exakt vad allt handlar om från början, men oavsett så det hon gjort klassas som mobbing.


Det är nu lekförbud med A, J och S...jag har fått nog och jag accepterar inte att dom trycker ner min dotter mera med sina fula spel mot henne.

Dom lär ju gå i samma klass i skolan, men för övrigt tycker jag inte att dom behöver ha med min dotter att göra med...ett år har gått nu och jag gett dom otroligt många chanser. Nu räcker det!!!


Lillan saknar sin gamla skola och sina gamla kompisar, dom i sin tur känner inte igen henne längre...hon har förändrats tack vare allt hon blivit utsatt för.

Jag saknar "min dotter"...

Nej nu har jag fått nog och mig som vuxen kan dom ju bara prova att jävlas med.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Hur ofta är du här inne?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång varannan dag
 Flera gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 2 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 3 gånger i månaden
 2 gånger i månaden
 1 gång i månaden
 När jag hinner och kan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besökare

Arkiv

Kategorier

Länkar

Ink Jucie


Ovido - Quiz & Flashcards