Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Claudia - 19 juni 2010 09:48

Efter ett års med problem med ett barn på området har jag nu gett upp totalt, ingen ursäkt kan förlåta allt det den tjejen har hållet på med mot min dotter och det sista som skedde nu var pricket över i:et.

Då vi flyttade hit lekte min dotter och hon mycket, hon sa åt min dotter att inte leka med vissa andra barn på gårdarna här...för dom är dumma och min dotter lyssnade på henne. För att inom kort se hur tjejen själv lekte med dom barnen hon påstod va dumma, hon ser hur dessa barnen tittar dumt på henne och hon fattade ingenting.

Såklart ville ju den här tjejen ha dom för sig själv som kompisar, samtidigt som hon ville ha min dotter för sig själv som kompis...vilket man förstod himsklans snabbt efter att min dotter började leka med andra på gårdarna och den där tjejen gjorde så gott hon kunde för att ta dom kompisarna ifrån henne.

Det slutade med att min dotter ger tillbaka på samma vis till henne, vilket hon ogillade skarpt och så startade det hela problemet mellan dom.

Ibland har dom löst det och lekt, för att inom kort sätta igång igen med något och när min dotter reagerar fortsätter fanskapet.

Nu sist kom droppen, tjejen fann en plånbok på en av gårdarna och tog den fast hon visste vem den tillhörde. Sen skyllde hon på min dotter...

Fadern till barnet som jag redan rykt ihop med pga att han inte bryr sig vad det är hans dotter håller på med, istället för att göra rätt efter sig gick han till attack mot mig och därefter kräver jag en ursäkt från honom innan hans dotter får komma in i mitt hem igen. Men muslim som han är så vägrar han ju göra detta.

Nu har hans dotter stulit någons plånbok och påstår att min dotter ljuger.

Wow...

Nu räcker det, barnet som blivit av med sin plånbok litar på min dotter...jag själv vet att jag ej sett den plånboken hon blivit av med och samtidigt så vet jag att min dotter inte haft några extra pengar eller handlat något extra. Hon har bara handlat precis utav det hon fått av mig. Jag har ej sett henne med något extra ute i heller, tänkte mest på om hon köpt nån glass eller godis.

När mina pengar tog slut tiggde hon varje dag...men fortfarande såg jag aldrig henne med något extra. Så om hon fann en plånbok med pengar i så kan man ju undra vart hon gjort av dom pengarna???

Sen känner jag min dotter och min dotter känner mig, jag vet att hon alltid lämnat tillbaka saker o ting andra har glömt här hemma eller om hon funnit något ute samt vet vem det tillhör...har hon alltid sett till att den får tillbaka sin sak.

Varför skulle hon nu helt plötsligt inte göra detta?

Däremot vet jag att den andra tjejen är en lömsk liten sak, inte första gången hon ljuger och skyller saker o ting på min dotter.

Nej, nu räcker det...jag har härmed förbjudigt min dotter att leka med den tjejen fler gånger. Jag har fått nog...

Det går ju inte att lita på henne, har gett henne otroligt många chanser och ändå fortsätter hon. Efter ett år har ingen bättring skett och nu anklagar hon min dotter för att ha snott någons plånbok när hon vet att det är hon själv som gjort det.

Tyvärr så går dom i samma klass, men för min del och gällade fritiden...icke en chans mer. Jag vill ej veta av att min dotter har med den tjejen mer att göra med. Min dotter har gott om vänner som vet att dom kan lita på henne, medans den där tjejen har gått om kompisar som vet att dom inte kan lita på henne.


Nu skall jag bege mig ut en runda i det fina vädret...sen skall det städas här hemma. Fick inget gjort igår då jag va så förbannad och efter att ha varit med barnen på tivoli var jag totalt slut i kroppen.

Barnbidraget kom ju igår, så jag unnade barnen tivolit som hade kommit till samhället. Och inte ens där dök några extra pengar upp från min dotter...


Önskar er alla som läst detta en trevlig lördag!!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Hur ofta är du här inne?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång varannan dag
 Flera gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 2 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 3 gånger i månaden
 2 gånger i månaden
 1 gång i månaden
 När jag hinner och kan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besökare

Arkiv

Kategorier

Länkar

Ink Jucie


Ovido - Quiz & Flashcards