Alla inlägg den 12 november 2010

Av Claudia - 12 november 2010 11:45

Idag är min underbara lilla dotter sjuk, hemma ifrån skolan och vilket gjort att även jag fått stanna hemma idag.

Jag som såg fram emot grillningen på utbildningen idag och skulle bara gå i skolan halva dagen...lillan försökte i morse så att jag skulle gå till min utbildning, men sådant har jag inte hjärta till att göra när jag vet att min lilla prinsessa är sjuk.

Så vi har myst på förmiddagen, hon somnade till och har ätit lite nu.

Blir att ta det lugnt idag...


Har funderat en del på det här med Heartland, det känns inte bra längre...så jag kommer dra min dotter ur därifrån en bra tid. Räknade ut att jag lägger minst 4800 kr om året på Heartland, det är pengar jag inte har för tillfället och dom senaste gångerna hon blivit fotograferad svälter jag så gott som för att fixa det.

Vill spara ihop 5000 kr på ett speciellt konto, så jag har det säkrat när det är dags och så att jag har för ett års fotografering på henne. Höjer dom priserna så tar sparandet längre tid...men jag vill säkra 4 omgångar fotografering på henne och inte behöva må skit var 3:e månad.

Önskade att dom hade lägre pris på barn, dom tjänar ju inga egna pengar och föräldrarna måste bekosta resekostnaderna.

Jag skrev ett meddelande till hennes chef om det, men har inte fått något svar...

Alltså...visst sänker han summan med 400 kr kan jag tänka mig att hålla henne kvar där. Men som det ser ut just så känner jag att jag har ingen ork kvar, det kostar för mycket...


Vi skall in dit den 27:e, tar emot som bara den...men då vi har kontrakt måste det ske. Det blir hennes sista fotografering...sen skriver jag inte på ett nytt på henne förrän jag fått ihop en sparkappital till det.

Trist för lillan som tycker detta är såååååååååå roligt att hålla på med, men vad skall jag göra? Jag fixar det inte...

Kan hålla igång henne med nån fotografering av hennes gamla fotograf, fick helt otoligt fina bilder på henne av honom...inte ens Heartland har lyckats med det.

Fortsätter att hålla igång hennes hemsida, blir det nya bilder sättes dom in där.


Jag vet en som inte kommer att bli glad, en som vill ha kvar lillan där...men det hela handlar inte om att glädja den personen, utan det handlar om att jag inte har råd.


Sen finns det ju inga garanti på att lillan får komma tillbaka när jag lyckats få ihop pengarna, men den risken får vi ta...hon är ju med i Sweden Models i Malmö och dom tar inte betalt på barnen. Där har hon varit medlem länge utan att det kostat mig någonting, får barnen jobb är dom garanterade lön och hos Heartland har det varit en massa gratisjobb som kostat mig mer än vad det smakat.


Jag hoppas lillan blir frisk snart...hatar när barnen är sjuka.


Önskar er alla en trevlig helg!

Av Claudia - 12 november 2010 05:28

Idag har vi jalv dag på utbildningen, kan ju inte bli bättre en fredag då helgen startar...

Direkt efter utbildningen skall jag se va en speciell lokal finns som skall renoveras under helgen och när jag får en lucka skall jag dit och hjälpa till under helgen.

Idag kommer en kille med sin flickvän som jag ej sett på många år, skall bli trevligt att se dom båda. Såklart kommer barnen att vara hemma...

Har lite problem med min dotters nästa fotografering, vet inte vad/vilka kläder hon skall ha på sig...agenturen vill att hon skall få ha den frisyr hon vill ha och då är det sidofläta tramtill, resterande ruffsigt och lockigt. Med klitter i och även på ansiktet.

Sen skall jag tänka reklam, typ H&M...

Hmm...

Själv hade jag velat sätta upp hennes hår med lite löst framtill eller en inbakad fläta.

Nåväl...


Önskar er alla en trevlig fredag!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Hur ofta är du här inne?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång varannan dag
 Flera gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 2 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 3 gånger i månaden
 2 gånger i månaden
 1 gång i månaden
 När jag hinner och kan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besökare

Arkiv

Kategorier

Länkar

Ink Jucie


Ovido - Quiz & Flashcards