Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Är det nått att bli sur över?

Av Claudia - 25 oktober 2010 07:11

Kom att tänka på en sak som hände igår på FB och som går över mitt förstånd lite.

Via några av mina vänner där inne har jag sett att vi har en gemensam bekant som jag inget vill veta av, då och då ser jag henne göra sin kommentarer eller inlägg hos vännerna. Stör mig bara jag ser henne...

Så för att slippa detta blockade jag henne, på så vis kan jag ju inte se när och vad hon skriver till våra gemensamma vänner. Lika så gäller ju för henne angående mig, men det va ju inte syftet bakom mitt handlande...utan jag ville bara slippa se henne.

Inom kort ser jag en gemensam bekant svarar 3 personer på en gång, först mig, sen henne och sen en tredje person. När hon skriver till henne så ser jag: Oj, lite gnabb mellan dig och "mitt namn" =(...

Jaha...inte så svårt att lista ut att hon beklagat sig om att jag blockade henne.

Men sen undrar man ju utav vilken anledning hon beklagar sig? Hon vet ju att jag inget vill ha med henne att göra, sen att jag väljer att blocka henne för att slippa se henne är ju mitt egna val...eller stör det henne att hon nu inte kan läsa vad jag skriver till våra gemensamma vänner???

Har aldrig blivit klok på den människan, kommer nog aldrig att bli det i heller...men vad gör i mitt liv har hon inget med att göra och jag är inte ett dugg intresserad av att läsa om hennes liv eller se vilka gemensamma vänner vi har samt vad hon skriver till dom.

Stör detta henne så får hon uppsöka hjälp och egna sig åt sitt egna liv istället för att hålla koll på mitt liv.

I detta fallet är jag extremt långsint, kommer aldrig glömma eller förlåta henne för det hon gjort mot oss...speciellt mot min dotter. För inte allt för länge sedan sade jag åt henne att hålla sig så långt borta från min dotter som hon någonsin kunde, jag vill ej veta av att hon befinner sig i närheten av min dotter igen...då hon aldrig tycks lära sig att tänka sig för vad det är hon gör och säger mot och inför ett barn.

Våran gemensam bekant som skrev om gnabbet mellan oss har jag inte pratat med så om det hela, för jag tycker inte att personen har så med det att göra och samtidigt vill jag inte ta det nått litet ens på nätet.

Får bli när vi träffas en dag, men bara om att jag inget vill veta av den tjejen och förstår inte varför hon stör sig på att jag blockat henne.


Förhoppningsvis skaffar hon sig ett egent liv snart, tvivlar starkt på det...då 9 år gått sedan första tabben hon gjorde mot oss och ingen förändring skett än.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Claudia - 25 maj 2012 08:22

Har ny blogg: http://www.nattstad.se/Claponi   Är nästan aldrig inne på denna något mer. ...

Av Claudia - 23 juli 2011 14:29

Min dotter är inte med i Heartland Model Agency mera, hon slutade där i början av året efter att ha varit modell för dom i ett år. Man ville förlänga henne med ett 2-års kontrakt, men detta vägrade jag gå med på och tycker inte dom är vidare seriösa ...

Av Claudia - 4 maj 2011 05:17

Nu får allt vintern ta och ge sig...trodde vi var på väg mot sommartiden och så återkommer kylan o frosten. Detta ogillas skarpt! ...

Av Claudia - 31 december 2010 10:59

Önskar er alla ett Gott Nytt År   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Hur ofta är du här inne?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång varannan dag
 Flera gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 2 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 3 gånger i månaden
 2 gånger i månaden
 1 gång i månaden
 När jag hinner och kan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besökare

Arkiv

Kategorier

Länkar

Ink Jucie


Ovido - Quiz & Flashcards