Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Claudia - 18 oktober 2010 07:09

Då va det måndag igen, helgen gick fort som vanligt...

Idag är min första icke arbetslösa dag, börjar en utbildning kl 10.00 och därefter blir det kl 07.00 måndag-fredag. CNC-utbildning...gratis utbildning som arbetsförmedlingen/försäkringskassan betalar för mig. Ingen CSN...goooooott!!

Skall bli så skönt att få komma igång med något, är såååååå trött på att vara arbetslös. Inte för att utbildning är något jag är intresserad av så, men jag får den gratis och bara det gör att jag vill satsa på det. Jag står liksom helt utan någon utbildning så och har fått ta dom jobb jag har fått.


En kusin ifrån Tyskland har funnit mig på FB, är lite osäker på om jag skall godkänna hennes vänförfrågan. Jag sade upp all kontakt med släkten därifrån för några år sedan, testade att vara vän med några kusiner därifrån...slutade med att min biologiska far kontaktade mig med spydigheter och skitsnack.

Han skrev det öppet på FB, va precis som om han startade upp en profil där inne bara för att han fått nys på att kusinerna hade kontakt med mig där inne och jag kopierade det hela. Polisanmälde honom, polisen lade ner ärendet och det han skrivit fanns kvar på FB.

Jag kontaktade en advokat, han gick in på FB och läste det han skrivit. Kopierade det och så startades ärendet upp om förtal. Efter en tid försvann profilen från FB.

Jag tog bort kusinerna från min vännerlista...därefter har det varit lugnt.

Så, jag vet inte riktigt hur jag skall göra med denna kusinen som nu kontaktat mig där inne...suck!

Vill ju gärna hålla kontakten med mina kusiner, men däremot vill jag inget veta av mina biologiska föräldrar och min storasyster. Hmm...


Dags att göra lillan i ordning innan hon skall iväg till skolan...sen skall jag hoppa i duschen och fixa till allt för mig själv innan det är dags för mig att bege mig till min utbildning.


Önskar er alla en superbra vecka...   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Hur ofta är du här inne?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång varannan dag
 Flera gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 2 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 3 gånger i månaden
 2 gånger i månaden
 1 gång i månaden
 När jag hinner och kan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besökare

Arkiv

Kategorier

Länkar

Ink Jucie


Ovido - Quiz & Flashcards