Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Modevisning och lite annat som skett under veckan

Av Claudia - 23 augusti 2010 09:10

Måndag till Torsdag va lillan med på modevisningen i Bollywood Limhamn där man visade indiska kläder, hon hade det jätte roligt och fixade det hela utan problem.

         


Hennes första riktiga catwalk och jag är så otroligt stolt över henne.

Ett TV-bolag ifrån Kina var där och filmade, dom har 285 miljoner tittare dagligen och även Malmö TV filmade en dag där.

Skånskan var där med, men såg att ingen bild på min lilla flicka kom med där.


Under vecka för övrigt så sov vi hos en annan mamma som har barn som är modeller på Heartland och hennes ena dotter gick också modelvisningen.

På så sätt slapp vi åka fram o ch tillbaka varje dag...tar hårt i kassan att behöva ta tåget och en resa dit och hem kostar sammanlagt 250 kr.


En dag såg jag att min sons pappa vill bli vän med mig inne på Facebook, utav vilken grund tror han att jag vill bli vän med honom??? Min son är nu 18 år gammal, i 18 år har jag tagit hand om våran son helt själv...dom gånger jag försökt få till något umgänge mellan dom, har han alltid bråkat med mig eller ljugit om mig eller inte brytt sig vidare om att umgås med sin son när han nock träffat sin son.

Vad är han nu ute efter???

Nej, min son är gammal nog nu att ta det själv...jag behöver inget med den människan ha att göra med längre.

Så jag avvisade vänförfrågan...


Däremot så skickade jag ett bedjande mail till mamman till min dotters äldsta syster från pappans sida. Dom har inte träffats än och varje gång jag kontaktar dom har mamman gått till attack mot mig...med lögner och massa skit.

Men jag har aldrig riktigt gett mig, då jag vet hur mycket min dotter önskar att få träffa sin storasyster.

Nu äntligen gav hon med sig, vi lägger ner stridsyxan och skall försöka få till en träff. ÄNTLIGEN!!!!!

Tog bara typ 10 år...

Fått veta att pappan angripit dottern, men vet inte exakt hur och utav vilken grund han gjort så mot henne. Men det förvånar mig inte när det gäller honom, har han fått en fix idé så vet man aldrig vad han får för sig.

Jag är glad över att min dotter slipper honom, fast jag vet att det inte är rätt mot henne att inte känna sin pappa...men han skiter stort i henne så och är jag inärheten hälsar han inte ens mot henne.

Gör han min dotter något, tvekar jag inte en sekund på att polisanmäla honom.

Träff mellan syskonen planeras ske på söndag, om hennes dotter mår bra...hon har varit med om en del den senaste tiden och måendet skiftar från dag till dag.

Jag får närvara under träffen, men känns det jobbigt för hennes dotter kan jag fixa så att en gemensam bekant närvarar istället för mig.

Då flickan inte sett mig på många herrans år och det har varit problem då jag försökt få till träff innan mellan dom.

Jag vill inte utsätta tjejen för obehag eller något som känns jobbigt för henne.

Men det verkar vara okej att jag är med, hennes mamma kommer också att vara med och vi tar en fika tillsammans.


Skolan har börjat, lillan fick börja 2 dagar efter alla andra...då hon va med på modevisningen i Limhamn. Ny lärare, får se hur hon är...

Måste ta ett snack med henne, då det finns en tjej i klassen som förstört mycket för min dotter och jag vill att dom håller ett öga på den tjejen.

På fritiden är det lekförbud med den snorungen, kvittar om hon ber om ursäkt för det senaste hon gjort min dotter...vet liksom om att hennes uräkter har inget värde och hört dom allt för ofta nu.


Fotbollen ha börjat igen, fiolen har hon lagt ner och min son väntar fortfarande på att få börja sin skola, som skall komma igång denna veckan.


För min del känns det skönt att skolan är igång, 10 veckor dagligen tillsammans gör att det uppstår irritation ibland...vi behöver komma ifrån varandra lite.

Jag har i vanliga fall rätt till att få vara barnledig 2 veckor under sommaren, men detta skedde ej denna sommaren. Mormor och morfar har haft det så dåligt ställt att dom inte kunnat, pappan...jo men visst...knappast.

Jag har ingen stödfamilj och Gudföräldrarna har haft fullt upp hela sommaren.


Nu skall jag ta mig en dusch, sen finslipa min CV och söka lite jobb.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Claudia - 25 maj 2012 08:22

Har ny blogg: http://www.nattstad.se/Claponi   Är nästan aldrig inne på denna något mer. ...

Av Claudia - 23 juli 2011 14:29

Min dotter är inte med i Heartland Model Agency mera, hon slutade där i början av året efter att ha varit modell för dom i ett år. Man ville förlänga henne med ett 2-års kontrakt, men detta vägrade jag gå med på och tycker inte dom är vidare seriösa ...

Av Claudia - 4 maj 2011 05:17

Nu får allt vintern ta och ge sig...trodde vi var på väg mot sommartiden och så återkommer kylan o frosten. Detta ogillas skarpt! ...

Av Claudia - 31 december 2010 10:59

Önskar er alla ett Gott Nytt År   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Hur ofta är du här inne?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång varannan dag
 Flera gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 2 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 3 gånger i månaden
 2 gånger i månaden
 1 gång i månaden
 När jag hinner och kan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besökare

Arkiv

Kategorier

Länkar

Ink Jucie


Ovido - Quiz & Flashcards