Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Claudia - 2 augusti 2010 08:34

Denna helgen har varit lite upp och ner om man säger så, både trevligt och en del otrevligt har hänt.

I fredags hade jag fått vila ut, vilket jag behövde...för i torsdag va jag mer död än levande, då min son hade väckt mig kl 02.00 på natten pga en spindel som han ville döda med min el-flugsmällare som han inte kunde hitta.

Jag blev ju inte på vidare trevligt humör då kl va 02.00, han smög ju inte vidare när han letade efter den och på köpet så vet han att jag har spindelfobi. Kunde ju inte somna om efter det...

I lördags kom Ulrica och hennes son och hälsade på, det va typ 2 år sedan sist jag såg henne och vi gick ut en runda på loppisen som va på torget. Fynda lite...

Där min dotter såg hennes lillasyster och lillebror, såklart gick hon fram till dom...medans jag höll mig på avstånd. Jag blir fortfarande förbannad när jag ser den mamman, så det är säkrast att jag håller mig undan.

Gud så stor hon blivit, alltså mamman...säg inte att hon är med barn??? Inte ett till i syskonskaran...han har ju 6 barn nu och tycks bara bry sig om dom sista 2 som han har med henne.

Ibland får jag en känsla av att det är hon som står för allt skitet som sker, för jag har fått nys från en annan mamma att pappan träffade deras barn då det va slut mellan honom och den senaste. Men så fort dom blev ihop igen slutade han träffa det barnet...varför???

Nåväl...jag vet bara att jag inget vill ha med henne att göra igen...falskare människa får man leta länge efter. Först låter hon min dotter inte få träffa sina småsyskon, sen när det är slut mellan dom får hon det och mamman till o med ber om ursäkt för det hon gjort. Hon pratar mycket illa om pappan, sen blir hon ihop med honom igen och min dotter får inte träffa sina småsyskon längre.

På kvällen efter att Ulrica åkt hem sätter jag mig vid datorn och ser att Goffemannen har dött, det gjorde han i torsdags och vi som skulle passa honom nästa helg. Varför har dom inget sagt?

Jag ringde upp dom, dom tyckte oxå att det va konstigt att jag inget sagt på FB där dom skrivit om det...men jag har ju inte sett det. Jag har 208 vänner där inne, skriver dom något på natten där så knuffas det långt ner på listan tills jag loggar in på morgonen och dom hade inget om det skrivit till min profil.

R.I.P Goffemannen.

   


Min dotter älskade den hunden, men sist vi passade honom varnade jag henne om att detta kunde ske när som hellst. Han blev 13 år gammal och fick en hjärnblödning i torsdags.

Han kommer att bli saknad hos oss, då han en helt underbar snäll hund va.


Söndag va lugnt, lillan hade sovit över hos grannen och kom inte hem förrän senare på dagen. Då jag berättade för henne om Goffemannen, hon tog det bättre än jag trodde hon skulle göra...men kan nog bero på att jag varnat henne tidigare om att detta kan ske när som hellst.


Måndag morgon nu, har skickat iväg mitt stämpelkort via nätet...ser att mina dagar börjar ta slut och ligger i risk att bli utstämplad. Jag söker jobb, men det ser mörkt ut och jag kan inget åt det hela göra.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Hur ofta är du här inne?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång varannan dag
 Flera gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 2 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 3 gånger i månaden
 2 gånger i månaden
 1 gång i månaden
 När jag hinner och kan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besökare

Arkiv

Kategorier

Länkar

Ink Jucie


Ovido - Quiz & Flashcards