Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Funderar

Av Claudia - 27 april 2010 21:21

I fredags ringde golvläggaren, mitt vardagsrumsgolv måste bytas ut och fick veta att han kommer på måndag. Hade helgen på mig att packa ihop allt och flytta ut möblerna...men...upptäckte att min nya skänk väger ton att lyfta och jag kunde ej rubba den. Då jag köpte den kom den i delar och man fick montera ihop den.

Kände då att bitarna var tunga, men inte räknade jag med att golvet skulle bytas ut då...utan detta upptäcktes senare tack vare att parkettet började lyfta på olika småställen i rummet.

När golvet blev klart var min son i skolan, snubben kunde ej hjälpa mig med skänken då jag inte tillräckligt med kraft har för att rubba den. Så den står i min sons rum och tar upp en massa onödig plats tills jag fått tag i flyttehjälp.

Jag bad om hjälp på Facebook, men ingen har reagerat eller kanske så att att ingen vill och säger därför ingenting. Jo en kille sa att han hade gärna hjälpt mig om det inte varit för att han skulle jobba...ser sen hur han sitter på Facebook och pratar vid 21.00 tiden. Men...han är nog trött efter jobbet.

Jag får nog lösa detta själv, hur vet jag inte än...men på något vis måste jag fixa det. För någon hjälp kan jag nog inte räkna med...


I måndags hade min dotter feber, vilket ej gett med sig än och hon lär nog få stanna hemma från skolan någon dag till. Någon vila fick hon ej i måndags då golvläggaren var här, tur man hade lite filmer hemma till henne som hon kunde se från sängen och ljudet kunde hon höra med hörlurar.

Golvet blev ej klart i måndags, när han lagt golvet upptäckte jag en skada i mitten av golvet och han var tvungen att få bort just den brädan där skadan var innan han lämnade sitt jobb hos mig. Så idag på förmiddagen tog han det sista, vilket tog typ en timme och sen satt jag snällt hela dagen och väntade in min son som var i skolan.

När han kom hem, trött som han var pga att han ej sovit något inatt pga mitt snarkande (Jag är nådigt förkyld just nu och vet att jag snarkar extra högt just nu) så efter en timmes paus satte vi igång med att flytta in dom möbler jag kunde lyfta tillsammans med honom.


Imorgon packar jag upp allt jag kan packa upp i vardagsrummet, en hylla fick vänta då den har skänkens alla småsaker på sig just nu och skänken jag som sagt var inte rubba. Men visst...alla prydnadsaker, musik och video kan jag packa upp så länge.


På lördag skall min dotter ha födelsedagskalas...om hon är frisk tills dess...men ivarjefall hoppas jag ha fixat allt här hemma med skänken och rubbet.

Men utan hjälp lär jag få bita ihop och hoppas på att jag ej knäcker min rygg pga att jag är livrädd över att tappa greppet och skada golvet eller så skadar jag golvet och får betala surt för det senare.


Nåväl...känner mig lite nerstämd just nu, trött, besviken och orklös.

Blir snart sängen för min del.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Claudia - 25 maj 2012 08:22

Har ny blogg: http://www.nattstad.se/Claponi   Är nästan aldrig inne på denna något mer. ...

Av Claudia - 23 juli 2011 14:29

Min dotter är inte med i Heartland Model Agency mera, hon slutade där i början av året efter att ha varit modell för dom i ett år. Man ville förlänga henne med ett 2-års kontrakt, men detta vägrade jag gå med på och tycker inte dom är vidare seriösa ...

Av Claudia - 4 maj 2011 05:17

Nu får allt vintern ta och ge sig...trodde vi var på väg mot sommartiden och så återkommer kylan o frosten. Detta ogillas skarpt! ...

Av Claudia - 31 december 2010 10:59

Önskar er alla ett Gott Nytt År   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

Hur ofta är du här inne?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång varannan dag
 Flera gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 2 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 3 gånger i månaden
 2 gånger i månaden
 1 gång i månaden
 När jag hinner och kan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besökare

Arkiv

Kategorier

Länkar

Ink Jucie


Ovido - Quiz & Flashcards