Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Intagningsprov

Av Claudia - 28 september 2010 07:12

Igår gjorde jag ett prov i matte och svenska för en utbildning som Arbetsförmedlingen står för om jag kommer in på den, gick på morgonen med en klump i magen...hade bara kunnat plugga lite hemma från min urgamla Komvux bok och kände mig osäker på det hela.

Men när jag nog satt där insåg jag att jag kunde en del tal, fast där fanns några jag inte kunde. Får se hur det har gått...

Om jag kommer in där så kan det starta redan inom 2-3 veckor och hålla på i 44 veckor. Skall på sätt och vis bli skönt att få något att göra om dagarna.

Har varit arbetslös i lite mer än ett år nu, är sååååååå trött på det.

Men det finns ju inga jobb, kvittar hur mycket man söker så får man som svar att tjänsten gått till en annan sökande.

Kan jag nu få en utbildning helt gratis så är jag oerhört tacksam, då jag har skulder hos CSN som gått till Kronofogden. Ja, hur skulle man göra när det va en knaper månad och man har 2 barn att försörja heltid helt själv?

Jag skickade ett mail till dom, men det hjälpte ju inte ett dugg...ring oss...jo men visst...från vilken telefon? Grannens och hamna i kö...se hur det oroar sig över sin telefonräkning.

Från mobilen? Jo men visst, ladda refilkortet med dom pengar man inte har och slösa upp allt direkt pga kön innan man får prata med någon.


Nåväl, får hoppas på positivt besked från utbildningen...exakt när det kommer vet jag inte och sen hänger det hela på min handläggare på AF.

Ringde upp honom igår efter att jag tagit provet, han vet att jag är intresserad av utbildningen och hoppas nu att han hjälper mig med detta.


Jag står helt utan utbildning, inget att rekommendera kan jag säga...får får nöja sig det man får och med usel lön. Är så trött på det!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Claudia - 25 maj 2012 08:22

Har ny blogg: http://www.nattstad.se/Claponi   Är nästan aldrig inne på denna något mer. ...

Av Claudia - 23 juli 2011 14:29

Min dotter är inte med i Heartland Model Agency mera, hon slutade där i början av året efter att ha varit modell för dom i ett år. Man ville förlänga henne med ett 2-års kontrakt, men detta vägrade jag gå med på och tycker inte dom är vidare seriösa ...

Av Claudia - 4 maj 2011 05:17

Nu får allt vintern ta och ge sig...trodde vi var på väg mot sommartiden och så återkommer kylan o frosten. Detta ogillas skarpt! ...

Av Claudia - 31 december 2010 10:59

Önskar er alla ett Gott Nytt År   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Omröstning

Hur ofta är du här inne?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång varannan dag
 Flera gånger i veckan
 3 gånger i veckan
 2 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 3 gånger i månaden
 2 gånger i månaden
 1 gång i månaden
 När jag hinner och kan

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besökare

Arkiv

Kategorier

Länkar

Ink Jucie


Ovido - Quiz & Flashcards